Skip to main content

MarketDirection gör löpande undersökningar, analyser och ger utvecklingsråd till Läkare Utan Gränser helt utan kostnad. Målet är ännu fler riktigt nöjda givare som fortsätter att bidra till Läkare Utan Gränsers livräddande arbete.

För att nå målet används ett arbetssätt som kallas NPS-metoden, en metodik som MarketDirection har som expertisområde. Metoden innefattar korta kundundersökningar som har till syfte att fånga upp åsikter, erfarenheter och önskemål hos givarna. Med stöd av resultatet från undersökningarna ser vi till att utveckla verksamheten efter vad som efterfrågas. Det gör att vi har möjlighet att skapa en bättre upplevelse för dem som stöttar vårt arbete.

–    För oss på MarketDirection är det viktigt att alla som har möjlighet bidrar till vårt samhälle och en mer välmående omvärld. Genom vårt stöd är vår förhoppning att fler liv kan räddas och att människor runt om i världen kan leva ett drägligare liv i den utsatthet som de befinner sig i, säger Johan Laudon, VD och grundare av MarketDirection.
 

Kollage från föredrag
Photo: Kollage av Market Direction